Spørsmål og svar

Nedenfor finner du svar på relevante spørsmål. 

Hvis det er spørsmål du ikke finner svar på, ta gjerne kontakte med oss på 21 61 00 00.

Søknader

Hvor mye kan jeg låne?

Du kan låne mellom 10.000 og 70.000 kr. hos Thorn.

Hva blir min rentesats?

Når vi har mottatt din søknad, foretar vi en individuell kredittvurdering. Her fastlegger vi din rente og ditt lånebeløp. Renten på Thorn ligger fra 12,0 til 26,40 prosent. Den nøyaktig årlige og effektive renten fremgår i låneavtalen vi sender deg. 

Hvor raskt kan pengene stå på min konto?

Du får pengene på din konto så raskt som mulig – enten samme dag vi godkjenner lånet eller senest neste virkedag.

Hvilke krav stilles det til meg som kunde?
  • Du er minst 21 år gammel
  • Du har ingen aktive betalingsanmerkninger
  • Du har en norsk folkeregistrert adresse
  • Du har en norsk bankkonto

Deretter vil vi ta en kredittvurdering på bakgrunn av den gitte informasjonen vi mottar i din søknad. Du får et svar innenfor en time av våre åpningstider.

Hvordan søker jeg om et lån hos Thorn?

Du kan søke om et Thorn lån på nett. Fyll ut søknadsskjemaet her på siden og send det inn til oss. Så snart vi mottar din søknad foretar vi en kredittvurdering. Søker du innenfor våre åpningstider, får du svar allerede innenfor en time. Ellers dagen etter. 

Hvordan får jeg lånet utbetalt?

Du kan signere låneavtalen, som vi sender deg, når lånet er godkjent. Hvis du underskriver med BankID, kan du ha pengene på konto samme dag vi godkjenner lånet, eller senest neste virkedag. Har du ikke mulighet til å underskrive med BankID kan du kontakte oss, så hjelper vi deg videre. 

Tilbakebetaling

Hvor lang er nedbetalingstiden?

Du velger selv nedbetalingstid. Den kan variere fra 24 til 60 måneder. 

Hvordan nedbetaler jeg lånet mitt?

Du kan aktivere både E-faktura og AvtaleGiro - det er både den enkleste og billigste måten å betale på. Ved AvtaleGiro blir du trukket hver måned, og med E-Faktura får du regningen rett i nettbanken.


Har du ikke aktivert elektronisk faktura får du hver måned tilsendt en papirfaktura. Forfall er 27 hver måned.

Kan jeg innfri lånet tidligere?

Ja. Hos Thorn kan du alltid betale ut lånet, hvis du får mulighet for det. Det koster ingenting ekstra. 

Øvrige spørsmål

Hvem er Thorn?

Thorn er en nordisk tilbyder av lån til privatpersoner. Hos oss kan du låne opp til 200 000 kr. Du bestemmer helt selv hva du vil bruke pengene til, og vi krever ingen sikkerhet for lånet.


Vi tilbyr kontantlån under ansvarlige forhold. Når vi behandler din søknad legger vi dermed stor vekt på opplysningene som du legger inn, i tillegg til at vi henter inn kreditt- og gjeldsopplysninger eksternt.

Hvordan kan Thorn kontaktes?

Har du spørsmål til lånet, eller er du i tvil om noe, er vi klare til å hjelpe.


Du kan ringe til vårt kundesenter på telefon 21 61 00 00 eller sende en e-post til info@thorn.no. Vi har åpent man - fre fra 9-17.

Hvilke krav er det ved innsendelse av dokumentasjon?

Når du søker lån hos oss, kan det være at vi trenger dokumentasjon fra deg før vi kan godkjenne søknaden din. Ved å sende inn nødvendig dokumentasjon raskt, kan vi ofte behandle og utbetale lånet allerede neste dag.


Her er eksempler på hvilke dokumenter som trengs og hvilke inntekter vi godkjenner:

Inntekt fra arbeid

Vi ber deg om å sende inn dine to siste lønnsslipper. Hvis du nylig har begynt i jobben, ber vi om at du sender din siste lønnslipp sammen med arbeidskontrakten.

Vær oppmerksom på at følgende må være tydelig på lønnsslippene:
• Netto beløp (etter skatt)
• Ditt fulle navn eller personnummer
• Måneden eller datoen dette utbetales
• Hvis filen er passordbeskyttet, må passordet sendes sammen med filen.

NAV

Hvis du har inkludert bidrag fra NAV, vennligst send kopi av NAV utbetalingsoversikt eller kvittering fra nettbanken som viser den spesifiserte betalingen. Du finner utbetalingsoversikten på NAVs utbetalingsoversikt-side.
Det er viktig at ditt fulle navn eller personnummer vises på den innsendte dokumentasjonen.

- Se NAV guide

Ekstrainntekt

• Hvis du har inkludert leieinntekt som ekstrainntekt, vennligst send kopi av leiekontrakten.
• Hvis du har inkludert bidrag fra NAV, vennligst send kopi av NAV utbetalingsoversikt eller kvittering fra nettbanken som viser den spesifiserte betalingen.
• Hvis du har ført opp privat bidrag, kan du sende kopi av den private avtalen, eller kontoutskrift for de siste tre månedene.

Skattemelding

I noen tilfeller kan vi trenge skattemeldingen din. Her er hvordan du finner den:

1. Logg inn på Skatteetaten: Besøk Skatteetatens nettside på www.skatteetaten.no.
. Klikk på "Logg inn" øverst til høyre på siden.
2. Naviger til skattemeldingen: Etter at du har logget inn, vil du komme til din personlige side. Her finner du en oversikt over dine skatteopplysninger. Klikk på "Skattemelding" i menyen.
Du kan også bruke denne linken for å finne skattemeldingen.
3. Velg riktig år: Du vil nå se en oversikt over dine skattemeldinger for forskjellige år. Klikk på det året du vil laste ned skattemeldingen for.
4. Last ned skattemeldingen: Når du har åpnet skattemeldingen for det riktige året, vil du se en "Last ned"-knapp eller et nedlastingsikon. Klikk på dette for å laste ned skattemeldingen din. Skattemeldingen vil lastes ned i PDF-format, som kan åpnes med de fleste PDF-lesere.

Hvor skal dokumentene sendes?

Vennligst send dokumentene som svar på den mottatte e-posten. Alternativt kan du også sende dokumentene til dokumentasjon@thorn.no.

Vi ser frem til å hjelpe deg videre med din lånesøknad. Takk for at du velger oss!